lørdag 14. april 2012

Er ikke 20 år lengre, men våren er for alle.

Hei hei i helgen.
Våknet i går med skikkelig muskelkink i ryggen.  Holdt på i huset hele dagen for å prøve å myke opp knutene, men akk den gang ei. Våknet tidlig i dag og skulle gjøre meg klar for bloggtreff noen timer unna. Neida, gikk ikke. Jeg må bare innse at jeg er ikke 20år lengre og må overlate tunge løft til vektløfterspirene i huset, meeeeen solen skinner fra skyfrihimmel og det er helt vindstille. Blir bare en nydelig dag i vårens tegn. Gikk ut i hagen med alle hundene og der var den. Årets første blomster i hagen. Så nesten snøen smelte rundt meg for jeg ble så varm om bringa. Morsomt at man kan bli så glad for så små ting i livet. Men her er den.


Krokus i morgensol.

Skal kroke meg ut i hagen og se over drivhuset i dag, må prøve å finne alle delene som har blåst av i vinter.
Og ta en kaffe på hønsetrammen og bare nyte dagen.

Riktig fin lørdag til dere også.

Randi inderLie

22 kommentarer:

Berit sa...

Nydelig... kom på et vers av Einar Skjæråsen;(..) spede spira lyt få stå! Mållaust liv har óg ei mening du lyt sjå og tenkje på.
Heldig er den som både ser og tenkjer- god bedring og god helg til deg!

Tonemor sa...

God bedring og god helg
Klem Tone

Gitte sa...

Kjenner til den problemstillingen... jeg hadde litt overmot og løftet bildekk som om det var garnnøster... Litt gåen nå:)

Herlig blomst i hagen! Her er den første tulipanen utsprunget, nydelig med vår!

Ha en herlig helg!

Klem Gitte

Synøve sa...

Ikke alltid at dagene blir som man ønsker nei - men tenk på de potensielle overraskelsene og mulighetene som plutselig kan poppe opp når man må ta litt rev i seila:) Prøver å tenke sånn sjøl.....vet det ikke er så lett altså....;) Men; våren ligger der ute og har mange overraskelser til oss alle - DET er helt sikkert og sant:)) Nyt:)og Klem:)

liven sa...

Uff da....god bedring da :)
Klem!!

drudeblaa sa...

God bedring. Fint at ikke det finnes noen spesiell alder for å nyte våren.
Klem, Drude

Kort og Søm sa...

Våren er deilig!

Kos deg på en solfylt lørdag,
klemklem

Ps:
God bedring...ryggvondt er noe herk :O(

Eli's lille rede sa...

Så synd med ryggen da, Randi! Dumt at du ikke fikk dratt på bloggtreff. Nei vi er ikke 20 år lengre. Bruker andre muskler enn før også, så kinken ligger ofte på lur;) Ja, er det ikke deilig med vår og sol. Har sittet ute i flere timer i dag, selv om jeg skulle vært inne og malt....deilig å ta ting i sitt eget tempo. Ha en forrykende flott lørdagskveld!

Klem fra Eli:) Ps. Takk for tipset angående båtmaling;)

Tovepia sa...

Huffda..du må ta hensyn til alderen, vettu:O) Føler med deg, for dette har jeg kjent på selv.
God bedring!! Klem;)

Helen sa...

nydelig krokus !!

Mine (i Italia) er for lenges blomster ferdig, var vel engang i januar alt !!

Men, nå i Norge, opplever jeg ennå en ny vår, og ser anelser av tulipaner i hagen her på Tjøme...hehe...moro.

God bedring med kroppen din...uff, litt slitsomt å ha vondter...

God helg :)

Guri sa...

Dritt med dårlig rygg :(
Savnet deg på bloggtreffet i dag :)
God bedring :)
KLÆm

sigrid sa...

Nydelege bilete!!

God betrings klem :-)

christinshjorne sa...

Så fine bilder og det er så herlig å se at det begynner å spire og gro.
Riktig så god bedring til deg :)
Klem

Tante Titti sa...

Nydelig bilder Randi - blir varm om bringa selv jeg, bare av å se på dem!!
Håper ryggen din snart er bedre og at du fant alle delene til drivhuset. Deilig med vår i Namdalen!!
Titti-klæmm!!

STEINKJERRINGA sa...

Hageturer gir bot for sjela. Hos oss blomstret de første krokusene i påsken. Litt rart siden vi bor mye lenger nord. Der er masse krokus i bedet i sørveggen. Sola tar nok tabbe på restene av snø. God bedring med en søndagsklem!

blackenpot sa...

Ønsker deg en riktig god bedring Randi!

michele sa...

what a gorgeous blog...so enchanting. i'm your newest follower and hope you'll follow back.

smiles.

michele

Anette sa...

Hei og hopp:D
Så kjekt med en kommentar hos meg fra deg:))
Morsomt at du tar vare på hundehårene og;) Er jo så mye man kan lage av det:)
Tar du noe på deg og lage også?
Ha en fin kveld.Klem Anette

Anette sa...

Legger meg forresten som følger og:D

Inger Marie sa...

Nydleige vårbilder!
...huff ja,kroppen henger ikke alltid med..og en glemmer jo at en ikke er 20 lengre...that`s life..:))
Ha en fin ny uke..takk for koslig kommentar hos meg:))

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Åh så fint med de där förste blomstene som kommer opp på våren... man blir helt tussete!

Håper att ryggen din blir bedre. Jeg selv bruker å bli helt "maroder" når jeg håller på for mye i hagen å graver i beddene...
Jeg har ikke vett å höre etter hva kroppen sier iblant.
Ha en kjempefin uke du óg.

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Uff og æsj.... Håper ryggen er bedre idag!

Ihvertfall herlige blomster!

Ha en fin vårkveld der du er;)
KLEM