torsdag 23. februar 2012

BAD: ny plan. Nytt møter gammelt.

Hei på dere kjekke lesere.
Work in progress with our childrens tiny bathroom

Tusen takk for så mange fine kommentarer. Så gla i dokk aill.

Ny plan til inredning på badet. Vasken jeg hadde kjøpt ble for bred til min gamle vaskebenk.
Men ingen fare for den skal brukes i utleieleiligheten. Men da var det bare å dra på Bargen Hunt
hos byens baderoms selgere. Jeg hadde med meg minsten som fort fant sin favoritt til badet “sitt”.
Og lucky me så var den til 50%  på Comfort. Jooohooo, noen ganger er det bare meningen.
Men måtte bestille annen og lang armatur som må stå på siden. Takk for hjelpen Anita.

Så nå skal nytt design møte gammelt.
New meets old design.

004_thumb[1]

Blir ikke dette tøft da? Godt fornøyd med shoppingen jeg da. Og mega bonus var at min kjære (som er av få ord når det gjelder oppussingsprosjekten mine) kommenterte uoppfordret at denne likte han godt!!

Denne lyseblå fargen var på skapet fra før og skal forbli slik. Kule knotter må jeg finne til skapet.
Må innom
Tines Shabby Chic i Trondheim for hun har masse fine knotter.

008_thumb[4]  013_thumb

Rundt hele badet går en randt av blå, kanskje litt 80’ fliser.
Hadde tenkt å hugge de ut, og sette inn trelist, men nå….if you can’t beat them join them.
Perfekt til vasken og i ånd av LOW COST.

 010_thumb[4]

Fikk tak i mange forskjellige emaljeskilt hos en annen baderoms forhandler i byen.
Dette passer jo perfekt til, av og til, litt sløve ungdommer hi hi.
Bare 10kr for dem. Løp og kjøp.
Tror det heter Rørservice (gamle vinmonopolet) for dere som bor i Namsos.
¤¤¤

Og ellers…..jo da våren er på veg NOT.

003_thumb[2]  002_thumb[1]

Hønene er godt isolert i snøen i sitt lille hus og har det helt greit.

001_thumb[1]

Tons of snow in our garden. My greenhouse is allmost burried of snow.

En stund til jeg kan begynne i drivhuset. Bare en halvmeter som stikker opp fra snømengdene på plena.
Det gamle plommetreet ser ut som en ripsbusk
Ikke sett maken til snø på flere år. Mye i fjor også, men dette.

Det er nå bare slik, og sommer blir det i år også.

Kos dere dere som begynner å føle våren og god skitur til dere andre hi hi.

Klem

Randi


28 kommentarer:

elinAnita (eddas) sa...

Det blir jo bare kjempestilig:)
Og aller kjekkest når en kan få det til en billig penge med:)
så mye sne dere har wowo..her er det så å si snefritt,begynner å spire opp fra baken og....utrolig...
ha en fin kvld
klemklem

Nennes sa...

Så flott :)
Kjempelekker må jeg si!!!
Det skiltet skulle jeg gjerne hatt, dilla på skilt og tekster....synd det er litt langt da!

Ha en flott kveld!

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!!

Dette blir kjempe fint..


Jeg har en slik benk jeg også,og planen var å felle vasken nedi...Den har jeg malt ferdig for et år siden,men mannen min har enda ikke fått den på plass.Nå viste jeg han hvordan du hadde gjort det,og nå ville han også kjøpe en vask og sette oppå.Da slipper vi og skjære i benken...

Takk for tips!!!Kan hende vi hermer:)

Bare glad om den kommer på plass jeg,kanskje jeg må sette igang selv som du gjør:)

Ha en fin helg!!

Klem Linda:)

Nette´s lille Drømmeverden sa...

Så fint, veldig fin blå farge!

Får håpe snøen tar godt hos dere også snart da :)deilig å bli kvitt den nå.

KLem

sigrid sa...

Dette vert lækkert!!
Den BLÅ fargen er SÅ fin :-)

Stilige skilt!!

Wow, så mykje snø.. Men ser det er stor forskjell, berre litt lenger opp i bygda ligg den tung enno.. Her litt nærmare fjorden ser eg i litt bar mark - herleg!
Kjem nok våren i år også skal du sjå ;-)

EVAS HJEM sa...

Den var kjempefin den vasken. Jeg syns det er spennende å blande nytt og gammelt. Lysblått er så fint:)

Ha en koselig kveld.

Ingeborg sa...

HERLIG, det var nok meningen, ja.

Og snøen, ja, den prøver jeg å overse, ikke helt enkelt når den sniker seg inn og ned i skoene, og ligger der våt og skitten. Men det BLIR vår - en gang;)

Wood and rose sa...

Her i Moss er nesten all snøen borte, ikke det at det har vært så mye å skryte av i år, he-he. Den vaskebollen var nydelig. Jeg har faktisk noen lignende boller i skapet, he-he. Gleder meg til å se det ferdige badet. Klems Grethe

Havfruen sa...

Kor stilig:) Håper du lærer ungdomen fiberklutens vidunderlige egenskap..så de vasker vasken også:)) og hvis du klarer det, gi meg beskjed!! DA skal jeg ta ibruk samme metode!
Hjelpes så mye snø!! HAr ikke en snøflekk jeg.....men vi har vind!!! No inni hampen med vind!!
Nyt kvelden, klem fra meg:)

gult hus i svingen sa...

Steike, dette blir fint, Randi:) Jeg er mest spent på hva du gjør med de kobberrørene:) Mye snø ja, jeg tror vi får en ny vinter jeg:)
Ha glade dager, Randi. Har vært full av energi noen dager jeg nå, men kjenner siste rest siver ut av kroppen:) Må finn på nåkka;)

Klem fra Trine:)

mirjamsdrøm sa...

Dette blir stilig! Gleder meg til å se :)
Her er det snart vår, og det er deilig. Har ikke helt sluppet jubelen løs, for sørlandsvinter og mars måned...det kan by på overraskelser ;)
Ha en herlig kveld!
Klem

Ann Tove sa...

Dette blir bra. Liker denne kombinasjonen med gammalt og nytt. Følger spent med i prosjektet ditt. Ser du har rikeleg med snø. Her er det ikkje snø, og lite har vi hatt i vinter. Mest regn og vind. No blomstrar snøklokkene, og andre løkblomster er begynt å komme opp av molda.

Anita sa...

Nydelig vask og vaskeskap. Blir jo skikkelig gjennomført dette :-)

Synøve sa...

Å så artig med Namsosbilder:)) Litt snø hos dere ja for å si det forsiktig! Blir bra det badet ditt/deres tror jeg - nydelig vaskestol:)) Klem - og hell og lykke med resten av jobben:)

Fru Tunheim sa...

Skrekk og gru så mye snø..... For oss Jærbuer er det helt uvanlig med slike snømengder...... Vi har det snøfritt og det begynner nok snart å lukte vår = møkkalukt fra bøndene som sprer ku- og grisemøkk utover jordene. Ja om det kan slutte å regne da, så jorden kan tørke litt opp først....

Ha en fin kveld i snøen

Ps! Hadde vårt regn kommet som snø hadde vi sikkert hatt snødybde på 10 meter

Kort og Søm sa...

Så mye snø!!
Vi fant faktisk hestehov på turen vår i dag :O)e, ikke mye snø her,
og nå regner det ut også!

Vasken på badet blir bra, og det skiltet skulle jeg også gjerne ha hatt her i huset...hi,hi...

Klem Fredrikke :O)

Kristin sa...

For en kul vask - stilig!
Herlig med så mye snø da! Her er det bare is eller bart...
Ha en flott kveld
Klem fra Kristin

Gøy på Tangen sa...

Det ble jo fantatastisk fint!!! Jeg har lært av en visual merchendiser at møter man på hindringer ( som feks rør) skal man bare late som de ikke er der og bare bygge rundt og det ser jo ut som det fungerte strålende hos deg!
Bruke den ene stua som gang er jo egentlig ingen dum ide om man finner gamle ( og fine selvfølgelig) garderobeskap:)
Æsj...hos deg var det jo skikkelig vinter!! sender sol og varmegrader oppover:)

Fargevandring sa...

Veldig stilig Randi:-) Det er så fint med kontraster i interiøret, og er det noe du kan så er det nettopp det!

Janne sa...

Vasken var knallfin!! Er en mening med alt:)
Men snøen misunner jeg deg ikke - her er det nesten krokus på gang:)
Tusen takk for kommentar hos meg!:)
Har aldri prøvd sånn rammelim, men det kan jeg vel ikke bruke når en stryker av fra et transfer papir ?
Men kansje med vanlige bilder (decoupage) ?
Ha en fin fin kveld!
Klem fra Janne

Sherry sa...

Hi Randi! Thanks for stopping at my blog. I love that I can "meet" someone from Norway through this avenue, so to speak. I love your images and especially like what you are doing in the little blue bathroom. Great way to update without taking out the blue tile. I am liking blue more and more each day. I hope you see springtime weather soon. I know I need some! Have a nice day.

SOLSAUM sa...

Stilig!!!! Rett og slett!

Randis side sa...

Formen er stigende der borte :)) Flott! Nydelig vask! En skikkelig lekker sak :) Flaks der, passa bra til de blåe flisene. Og skiltet - ja, det ble prikken over i´en :) Ha en fin og kreativ helg!

Daisys home sa...

Dette blir skikkelig lekkert.
Skal si du får gjort unna masse prosjekter sånn som du står på :)
Såg i NA idag at de annonserte med kvelden på Kulør. Hadde det ikke vært så langt så skulle jeg vært å hørt på deg...spennende:)
Jammen var det mye snø hos dere, har sluppet unna med litt mindre mengder her...
Kos deg og ha ei fin helg
Klem sissel

Huset Jeger sa...

Kjempeheldig med vasken. Her i Kristiansand har våren kommet. Snøklokkene blomstrer i Jegergata. Skulle gjerne hatt både drivhus og høner... Ha det fint.
Hilsen Drude.

Anonym sa...

Rainndi....jeg har løsningen her: på rørene: http://www.dezeen.com/2008/11/09/pipe-light-by-triptyque/

Og tipper endel av dine blogglesere nå haier handlevogner....de villeste vil vel gå for de grønne fra Kiwi og neste spørsmål er hvordan man får grønn Leca-blokk....

Fusentast

Maria sa...

Knalltøff blå vask! Digger den! Det blir sikkert kjempefint på badet! Nå er det bare å finne matchende speil, eller kanskje har du det allerede? Ta en titt på den linken forresten:
http://www.etsy.com/shop/stellableudesigns?ref=seller_info
Tenkte med en gang på deg da jeg snublet over den i går kveld!

Anonym sa...

Great post. I'm experiencing a few of these issues as well..

Look at my homepage: hand pole saw prunner