fredag 20. mai 2011

Hva jeg blir inspirert av.

Hallaisen på en fredag.

Det er herlig med inspirasjon, og tenke over hvor man får den fra.
Jeg har bestemt meg for å ha en farge (nyanser) til trappegangen.
Bare sort hvitt blir for hardt. Så jeg har lett rundt meg selv, ja jeg går jo
egentlig veldig mye rundt meg selv i min interiørboble he he. Her er to blogger blant mange som også inspirerer med herlige fargekombinasjoner.
Lidyll og Fargevandring. Gå inn og bli inspirert i vakre bilder og farger

003_thumb[3]..004_thumb[3]

Bakveggen inne i hundegården er snekkret opp av gamle planker
trolig fra en annen gammel bod eller noe. Jeg synes fargen er så fin.

005_thumb[1]..006_thumb[1]
Fra kjøkkenskapet

001_thumb[3]

Jeg har noen søte kopper og en skål fra PP som går i samme farge.
Tilfeldigvis hadde jeg en stabel med servietter i samme farge også.
I går dro jeg ned og kjøpte denne fargen i oljemaling. Is turkis tror jeg den heter.
Dette blir fargeinnslaget i gangen. Tror det blir en sval og fin farge der.
Hva jeg skal male og ha i gangen får dere se etterhvert.

¤¤¤

side2_thumb[2]
Apollo tempelet….Hvor går ferden?

MEN vet dere hva? Min kjære og jeg stikker sånn helt plutselig til varmere strøk en uke.
Ja slik en “impuls hopp på tur” når man trenger det. Me like. Lykken er at ferien ble raskt innvilget på mail, unger og hunder spredt rundt og vips vi flyr av sted. Det blir nok stille fra denne bloggen mens jeg sitter på en strand,en restaurant, eller vandrer rundt på eventyr. For ikke å si når jeg drikker vin og lytter til bølger og gresshopper en sen kveld på verandaen.
OK, skal ikke gni det mer inn hi hi hi trallalalaalalaa

Ps. Takker alle dere som leser bloggen, og alle dere som skriver så hyggelig til meg.
Setter sånn pris på dere!!!!! Ha ei riktig fin helg og uke som kommer.

See you later alligator

Randi …….ut av boblen og ut på små og store eventyr.

40 kommentarer:

Frk:Twil sa...

Lekker farge.. Nydelig og dus!!!!

Men du ferei... Det er velfortjent det!!!!! Såååå bra med en lufte tur ut av boblen, med sol, eventyr, varme og vin.. ENJOY!!!! KLEMs

liven sa...

Lekre farger!!
God tur Randi...heldige deg!!

From not to hot sa...

Etter brukket arm, oppussing av kjøkken, konfirmasjon og 100 andre prosjekter du har vist frem i bloggen er jeg sikker på at denne ferien er så velfortjent. Kose deg masse, ta et glass vin for alle oss andre som hutrer litt her hjemme!

Nette´s lille Drømmeverden sa...

De fargene er så fine, det blir nok pent.

Ha en kjempe fin ferie sammen!

Gleder meg til jeg og min kjære kan gjøre sånn (hopp på tur)

Klem Anette

Tovepia sa...

Kooos dæ!!..bare litt misunnelig, men gleder meg på dine vegne, og gleder meg til å se hva du skal male:O))
Klemmings;)

Kort og Søm sa...

Det hørtes deeeeilig ut...sånn bare å ta seg en tur...*smiler*...
kos deg masse!
klemklem :O)

Ps, hvilken merke er PP? Koppen var så fin!

RosMari sa...

Takk for koselig kommentar hos meg og stas at du også har lagt deg som følger. Litt fargeklatter i alt det hvite synes jeg må til... Ha en fantastisk hoppe-på-reise-ferie-nyte-livet!

Misemor sa...

Wow, så herlig. Har fri til uka jeg også og tar turen til hytta da. =)
Kos deg med varme og saltvann!
Klem Misemor

Duften av roser sa...

God tur, og nyt livet Snuppa!!!!! Og den fargen du har valgt, er jo bare så nyyyydelig. Det samme med de blå-nyansene, ahhh, mmmmmmmm. Gleder meg til å se når du blir ferdig:DDD klemz Grethe

Mayen sa...

God tur Randi;-)Og spreng banken!Ser du leker litt med blåfargen som æ elske. Har masse kopper og kar i ulike isblå nyanser. Siste kupp e store fat fra svenske Hõganes, de er bare lekker. Klem

I`Døsset sa...

Blir nok lekkert med turkise, nydelig kald farge. Å, så deilig da med tur. Har selv gjort dette ett par ganger med min kjære, fantastisk. Nyt det i fulle drag, og riktig god tur.

Guri sa...

Is turkis blir knallfint!! Kanskje jeg også skal bruke den til noe???
Ha en knallfin tur til det store landet "Syden"??
Klæm Guri

gult hus i svingen sa...

Så utrolig deilig det ser ut, Randi:) Du fortjener en tur nå, og det er nok den eneste måten du kan lande og lade batteriene på:)
Kos dokker:)))))))
Nydelig isblå farge, blir fint i gangen , gleder meg til å se:)

klem Trine:)

Mrs Lia sa...

Dårlig gjort å "gni" det inn...... Neida, jeg er bare sykt misunnelig ;P

Blåfargen er nydelig, selv om jeg ikke er så gla i blått...men det er noe mykt, rolig og bløtt med den fargen. hmm, jeg er litt rar når det gjelder farger...minner meg om nyvasket kreppsengetøy hos bestemor...av alle ting ...hehe

Maris gyngestol sa...

Nydelig turkisfarge! :) Blir spennende å se bilder av prosjektet!

Ha en fantastisk tur, og kos dere masse! Så deilig med sånn hopp-på tur! :)

Klem Mari

Hverdagsglede!! sa...

Gleder meg til å se gangen ferdig =)

God tur! Det hørtes fantastisk ut.
Ikke tenk blogg eller interiør -
kos deg masse masse. Det fortjener du!

Gleder meg til å høre hvordan du har hatt det...
Sikker vidunderlig =)
Reise Klem med hverdagsglede ;-)

Ulla-Bella sa...

Det blir sikkert flott med den fargen sammen med sort/hvitt i gangen din:) God tur til varmere strøk:)

Violetta sa...

God tur!!! Ååh...det er så godt når man får anledning til å stikke av fra hverdagen og pleie seg selv og sin kjære.
Rene vidundermedisinen!
Jeg er ikke misunnelg, for jeg lever i håpet om at min tid kommer ;-)
Kos dere!

igi sa...

God tur!
Nyt dagene i Hellas.
Klem fra iGi

Jane sa...

Dette var virkelig en lekker farge. Gleder meg til å se resultatet :0)
Ååååhhh...hellas nå høres fortreffelig ut. Skal dit vi også, men ikke før i slutten på juni. Ser virkelig fram til det. Kos deg så mye på tur. Enjoy!! :0)

Klem Jane.

bodil sa...

Hei.Høres koselig ut med tur til varmere strøk.Kos deg masse.Nydelig farge.Regner med det blir kjempe fint.Riktig god tur og helg.Klem fra Bodil.

Moski sa...

Det er en nydelig farge du har valgt til trappen. Den blir sikkert fin mot det hvite og svarte. Heldige du som skal ut på tur. Høres herlig ut! God reise!

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Ha det riktig fortreffelig:)
klemkelm

merethe sa...

God tur til varmen :D deg vel undt!! Vakker farge du har valgt til detaljer i trappegangen. Her går det i hage hage og atter hage. Hus får være hus så lenge det ikke regner :) klem Mereht

GundaM sa...

kos dæ X 1000 og kom tebake like fresk og positiv som bestandig ;)
klm

Datt sa...

Sukk, deilig overload av skjønneskjønne blåfarger! :)

Lappeline ♥ sa...

Nydelige farger....og heldig er du som skal på tur
God tur
Klem Lappeline

Smått og stort sa...

Heldige deg! Kos deg MASSE- Hellas er bare vidunderlig i mai♥
klem fra Sissel

Monica sa...

My God, alt du har rukket siden slutten av april.
Har oppdatert meg på bloggen din siden sist jeg var innom, og jeg er helt målløs.
Kjøkkenet ble kjempefint og konfirmasjonsbordet like så.
Gangen blir helt sikkert nydelig den også, veldig stilig med svart bengalakk på trappegelenderet.
Ønsker deg en riktig god tur til varmere strøk, og ei riktig god helg :))

Maratonjenta sa...

Flotte farger!
Hmmm... hvor er det du skal da? Jeg har jo bodd 13 år i Hellas og burde jo se hvor dette er:-)

Jeg var i Athen i april og må bare si at gresk vår er bare hærlig! Kalo taxidi (god tur!) Hilsen, Maratonjenta!

Fargevandring sa...

Tuusen takk for fin og hyggelig omtale:-) Jeg blir veldig glad av å høre at du finner inspirasjon på bloggen min. Men på bloggen din finner jeg masse inspirasjon. Som f.eks nå, av den nydelige blåfargen og av gamle planker:-) De er så levende og fulle av sjel, de gamle tingene. God helg til deg:-)

Tonemor sa...

Så deilig!!!! Kos deg masse og nyt det i fulle drag.
Nydelig farge, gleder meg til å se hva du skal ha den på.
Klem Tone

Anna sa...

Så mega koselig med en uke på to man hand...det skulle være lovpålagt for ALLE par med en uke barne/dyre fri i året!

Klem Anna

Lidyll sa...

Nydelige farger!*smile* gleder meg til å se reultatet!

...og så deilig med ferie...sånn helt plutselig og allt! Deilig! Ønsker dere god tur*smile*

...og sist, men ikke minst, tusen tusen takk for så hyggelig omtale av meg da!Blir så utrolig glad!*smile*

Ønsker deg og dine en fortssatt flott helg!
Klem fra meg

"Romfortrivsel" sa...

Unner deg masse den turen! Kos deg kjempemasse. Du har virkelig stått på i den siste!
Og fargen blir nydelig.
Blir spennende både med turrapport og bilder fra gangen, etterhvert.
God tur!!

Bente's sa...

Med alt det arbeidet du har stått for både med kjøkken og altmulig - fortjener du virkelig noen late dager i varmen - kose dere masse.
Fargen er nyyydelig, har funnet mange skatter rundtomkring som er malt i denne fargen.
Ha en fin fin kveld - og riktig go tur!
Bente

Frk:Twil sa...

Savner deg og innleggene dine'... Håper du nyter ferien!!!! Klem

Ramme Alvor sa...

For ein herleg farge!!!!
Håper ferien vart herleg!!!

klem!

sis sa...

ÅÅÅÅÅÅÅhhhhh heldige dere!!!
Håper dere får en kjempefin tur!!!! Deilig med hopp på ferie...
Nydelig blåfarge:)
Klem sissel

Mette-Mari sa...

Hei,

For en heeerlig blogg du har!!!
Jeg fikk lest kommentaren din hos meg nå.. vært mye kluss med både mail og blogg....
Vi har hønestoffet som Marits pust i bakken kjøpte, og ja vi kan sende til deg :O) Send meg en mail på mettemari@finnestadsverden.no
Klem